Zangers en muzikanten, hierbij gebruikers instructie

Enige weken geleden heeft het bestuur jullie al aangegeven dat de bouw van de website Westhoeks mannenkoor voorspoedig verloopt.

Al hoewel website nog niet met alle gewenste data is gevuld kan ik zeggen dat de website weer werkt.

We hebben gekozen voor dezelfde naam “ westhoeksmannenkoor.nl ” en ook gebruikersnaam en wachtwoord zijn onveranderd.

Als je deze website bezoekt zie je de rode keuzebalk eerst het openbare deel.

Om berichten in het openbare en/of ledendeel te plaatsen wordt gebruik gemaakt van speciale software van WordPress. Verdere uitleg is hier niet nodig.

Dat volgt met de invulling van de vacature website ondersteuning.

We vinden wel dat er minimaal nog iemand van de leden dit moet leren. Wie?

Achter elke witte naam in de rode balk zie je een keuzemenu. Klik er maar eens op.

Onderdeel van het menu is de ledenpagina. Door deze te openen zie je twee mappen. Bestanden en Foto’s en Video’s

Achter bestanden zit een keuze map met de bladmuziek en er is een map met Overige bestanden.

De bladmuziek vind je door jouw partij aan te klikken, Bv Lage bassen. Wat volgt is de bladmuziek.

Het afdrukken gaat als volgt; Ga in het zwarte deel rechtsboven naar het horizontale streepje met het pijltje erboven. Klik dit aan. Een pdf van het betreffende nummer verschijnt. Kies rechtsboven het printericoontje en de print wordt gemaakt.

Het blad foto’s en video spreekt voor zich. Hier worden foto’s en video’s geplaatst.

Gebruik regelmatig de Refresh knop. Icoontje ronddraaiende pijltjes

We hebben er even wat langer op moeten wachten, maar de website is nu af.

Alle bladmuziek behalve de kerstliedjes zijn beschikbaar via de manier zoals hierboven beschreven.

Ook de foto’s en video mappen zijn gevuld.

Voor de foto’s van de feestavond heb ik gekozen om de foto’s per optredende artiest te rangschikken. Deze mappen vind je onder de hoofdmap 2023. Enkele foto’s zijn enig sinds niet scherp of zijn korrelig door de matige verlichting in de zaal en op het podium. We hebben besloten om deze voor “het verhaal” toch erbij te plaatsen.

Kom gerust even bij mij langs als je nog vragen hebt.

Groet Johan