Ontstaan

Het Westhoeks Mannenkoor (ofwel het WMK) is opgericht op 1 september 1998. Toen begonnen zo'n tien mannen met het wekelijks repeteren van met name zeemansliederen en oud Hollandse/Brabantse volksliederen.

Door verschillende uitstapjes en gebeurtenissen werd het repertoire van het koor al snel breder. In 2002 vezorgden ze muzikale optredens tijden bierfeesten in Duitsland waarvoor passende Duitstalig repertoire werd ingestudeerd. Ter gelegenheid van het het 5-jarig bestaan van het koor in 2003 stond het in het teken van "Rock'n Roll" en verzorgde het koor in 2004 verschillende concerten tijdens de 60ste verjaardag van D-Day in Normandië (Frankrijk). Hiervoor werden diverse toepasselijke liederen uit de oorlogstijd aan het repertoire toegevoegd.

Klundert
De thuisbasis van het WMK is van oudsher Klundert (NB). Hier wordt wekelijks op dinsdagavond van 20:00 - 21:45 uur gerepeteerd in een zaal in “De Niervaert”. Het koor bestaat uit een kleine 50 enthousiaste leden, een aantal dat al vele jaren nagenoeg stabiel is. De leden komen uit Klundert en wijde omgeving. Van Ridderkerk tot Breda, Moerdijk, Willemstad, Fijnaart, Noordhoek, Zevenbergen, Oud Gastel en Etten-Leur.

Word lid en versterk ons koor!

Vind jij het ook zo leuk om oude hits en bijna hits mee te zingen?

De welbekende “Evergreens”

Neem dan gewoon contact op met ons secretariaat of één van onze leden en maak die afspraak om mee te komen zingen. Wij repeteren elke dinsdagavond vanaf 20.00 uur in de “Niervaert” in Klundert. Word lid en maak kennis met de gezellige en vriendschappelijke sfeer binnen ons koor.

Iedereen is van harte welkom! Met het oog op de toekomst van het koor nodigen we met name mannen in de leeftijdscategorie van 40 tot 65 jaar uit om de stap naar ons koor te zetten.

Mail of bel gerust info@westhoeksmannenkoor.nl

Het repertoire

Het repertoire van Het Westhoeks Mannenkoor bestaat uit zogenaamde “evergreens”. Dit zijn stuk voor stuk bekende en lekker in het gehoor liggende nummers die ooit populair waren of dat nog steeds zijn.

Opzwepende nummers worden afgewisseld met nummers met een meer ingetogen karakter. Ze worden meerstemmig (2-, 3- en soms 4-stemmig) gezongen, voornamelijk in het Engels. Daarnaast staan er ook nog een aantal Nederlandstalige en enkele Duitstalige nummers in het liedboek.

Het WMK werkt constant aan vernieuwing van het repertoire en worden jaarlijks zo’n 5-tal nieuwe nummers ingestudeerd.

Orkest leden

Dirigent